رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان از شهروندان خواست تا از مسافرت بخصوص به استان‌های جنوبی بپرهیزید.
کد خبر: ۹۷۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 01 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به خیز پنجم کرونا درکشور و اینکه نیمی از استان‌های کشور روند افزایش بستری را تجربه می‌کنند، گفت: بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه روز به روز بیشتر می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد نمونه‌ها مثبت می‌شود که این یک هشدار جدی است.

رحمانیان ادامه داد: با توجه به این که واکسیناسیون بصورت جمعی انجام نشده است چاره‌ای جز رعایت اصول بهداشتی نیست. به نظر می‌رسد مردم خیلی زود کرونا را فراموش کرده و به زندگی عادی برگشته اند.

او با بیان اینکه مراسم و دور همی و مهمانی‌ها دوباره به راه افتاده و انگار نه انگار که هنوز کشور درگیر این بیماری است و بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، تاکید کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون سالمندان بصورت کامل اتمام نیافته است خواهشمندیم خانواده‌ها بیش از پیش مراقب سالمندان باشند.

رحمانیان گفت: حتی سالمندانی که واکسینه شده اند می‌بایست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. با واکسینه شدن هم می‌توان به بیماری مبتلا شد، فقط شدت و کشندگی بیماری را کم و از بین می‌برد. همچنین بیماران خاص و مبتلا به بیماری زمینه‌ای از دیگر گروه‌های در معرض خطر هستند که باید در وضعیت قرمز اکنون بسیار مراقب باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی بسیاری را درگیر بیماری کرده است. سرعت انتقال این ویروس ۳ برابر نوع جهش یافته‌های دیگر است. این شرایط لزوم رعایت اصول بهداشتی را دو چندان می‌کند.

او در پایان از شهروندان خواست تا از مسافرت بخصوص به استان‌های جنوبی بپرهیزید.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار